Het is mogelijk om via een E-consult een vraag aan uw arts te stellen of een mededeling te doen. U hoeft dan niet te bellen met de praktijk of naar de praktijk te komen. Ook worden uw gegevens daardoor op een veilige manier verstuurd. N.B.: uw vragen worden alleen beantwoord tijdens openingstijden van de praktijk en uiterlijk binnen 2 dagen.
Inloggen
Om uw privacy te beschermen verloopt een e-consult via het patiëntenportaal. Klik hier voor meer informatie, aanmelden en inloggen.
N.B.: Heeft u vragen over de zorg van uw kind? Dit kan alleen via het eigen account van uw kind. Stel s.v.p. geen vragen via uw eigen patiënten portaal.
Voor welke vragen?
Niet alle vragen zijn geschikt voor een E-consult. Een E-consult is bedoeld voor het volgende:
- Om een korte, eenvoudige vraag te stellen waarop u niet direct antwoord nodig heeft.
- Om na een spreekuurbezoek nog een vraag te stellen die u tijdens het spreekuur bent vergeten of omdat u iets niet heeft begrepen.
- Om tijdens een behandeltraject contact te houden met uw huisarts.
- Om uw huisarts op de hoogte te houden van het resultaat van een behandeling zodat u niet op het spreekuur hoeft te komen.
- Om advies te vragen tijdens of na afloop van een behandeling.
Onderwerpen
Er zijn natuurlijk allerlei onderwerpen waarover u een vraag kunt stellen. Om u goed van dienst te kunnen zijn is het voor de huisarts prettig als u uw vraag zo nauwkeurig mogelijk formuleert. Probeert u bij het stellen van uw vraag alvast zoveel mogelijk informatie te geven.
Wanneer niet?
- Als u met spoed een antwoord nodig heeft.
- Als lichamelijk onderzoek nodig is.
- Als u ingewikkelde vragen of emotionele vragen heeft.
Andere digitale mogelijkheden
Naast de communicatie via het patiëntenportaal, kan het gebeuren dat de assistente u vraagt om een foto te mailen of dat wij gebruik maken van beeldbellen. U ontvangt in dit geval hiervoor telefonisch de instructies.